رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من زمانی که موضع گیری رهبر انقلاب را درباره حادثه منا دیدم احساس افتخارکردم چرا که این ملت یک پدر دارد که اگر به 500 نفر از مردم تعرضی شد او از سرفرازی صحبتی می کند که نشان می دهد پشتیبان ملت است.

عزت و سرافرازی یک جامعه در گرو رونق جهاد است/وقتی بیانات رهبرانقلاب در واکنش به منا را شنیدم احساس افتخار کردم که این ملت یک پدر دارد
به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در کنگره ملی شهدای استان چهارمحال بختیاری طی سخنانی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) اظهار کرد: امام علی (ع) در نصیحت به مالک اشتر فرمود که از خدا می خواهم عاقبت من و شما را سعادت و شهادت قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه مالک اشتر در زمره سرداران بزرگ و خاص امام علی (ع) بود گفت: مضجع حضرت مالک در مصر است و من در سفری که به این کشور داشتم توفیق زیارت این مضجع شریف را داشتم و واقعا انسان احساس می کند از آنجا نسیم بهشت می آید.

لاریجانی ادامه داد: همین حال معنوی را انسان در مرقد اویس قرنی در رقه سوریه احساس می کند و آنجا بارگاه مقدسی برای او ایجاد شده بود که متاسفانه جریان تکفیری پس از اشغال شهر رقه آن بارگاه مقدس را تخریب کرد و این هم نشان می دهد که چقدر آنها پست و دون هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعادت و شهادتی که در کلام امام علی (ع) آمده است به هم مرتبط می شود تصریح کرد: سعادت یک امر اصلی در زندگی یک مسلمان واقعی است و شهادت هم چیزی است که امام علی (ع) فرمود اگر من هزار بار به وسیله ضربت شمشیر از دنیا بروم، این را به مرگ در رختخواب ترجیح می دهم.

وی ادامه داد: شهادت امری است که در زندگی یک مرد مسلمان واقعی یک رکن محسوب می شود و به همین دلیل پیامبر اکرم فرمود اگر مسلمانی اهل مجاهدت نباشد و از دنیا برود مانند این است که یک منافق از دنیا رفته است.

لاریجانی عزت و سرافرازی یک مومن و جامعه اسلامی را در گرو مجاهدت و جهاد دانست و بیان داشت: تفاوت میان ایران و سایر کشورهای منطقه در روحیه جهاد است؛ درست است که ما یک کشور بزرگ و قوی هستیم اما کشورهای دیگری هم هستند که از ما ثروتمندترند اما ایران اسلامی در برابر خیل عظیم دشمنان آتش افروز در منطقه با عزت و امنیت زندگی می کند اما کشورهایی هستند که اگر به آنها حمله شود آنها باید از کاخ سفید کمک بگیرند.

وی تصریح کرد: در ایران اسلامی یک بخشدار با صلابت سیاستهای آمریکا را نقد می کند و این امر به این دلیل است که انقلاب اسلامی به مردم و مسئولین ما استقلال سیاسی بخشیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر یک زمانی جنگ هم در کار نباشد ملت باید آماده باشد گفت: یک جامعه وقتی به معنای واقعی اسلامی است که روحیه حماسی اسلامی داشته باشند؛ استاد مطهری می فرمود ملتهای بزرگ، ملتهایی هستند که روحیه حماسی الهی داشته باشند و اگر این روحیه بخواهد در ملتی وجود داشته باشد آن ملت باید اهل شهادت باشد.

لاریجانی تصریح کرد: علت اینکه امروز در جامعه ما یک خانواده شهید عزیز است این است که باعث عزت و افتخار این کشور شده است و استقلال امروز ما مرهون خون شهداء است.


وی سعادتمندی بدون شهادت طلبی را امکان ناپذیر دانست و بیان داشت: ممکن است وضع اقتصادی یک فرد یا یک کشور در نتیجه شرایطی بهتر شود اما اگر آن فرد یا کشور اهل جهاد و شهادت نباشند به فرموده پیامبر اکرم به مانند یک منافق از دنیا می روند.

رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت طلبی را شرط لازم و نه کافی سعادت دانست و گفت: این که امام علی (ع) فرمود سعادت و شهادت به خاطر این است که هر دو برای جامعه ضروری است.

لاریجانی با بیان اینکه سعادت برای یک جامعه غیر رکن مجاهدت به برنامه ریزی در سه زمینه نیاز دارد تصریح کرد: یک انسان موفق برای عمر محدود خود دارای برنامه است و ما باید باور کنیم که دوره عمر ما محدود است و این دوره محدود مقدمه ای برای یک دوره نامحدود است؛ لذا این دوره کوتاه برای این است که انسان آماده شود و برای این آمادگی به برنامه نیاز دارد.

لاریجانی افزود: ما نمی توانیم نسبت به جنایات تروریست ها و کشتار مردم در عراق بی تفاوت باشیم. اینکه مقام معظم رهبری فرمودند همه بسیجی باشیم یعنی اینکه در تمامی شرایط آمادگی خود را حفظ کنیم تا اگر تعرضی به گوشه ای از کشورمان شد همه مسئول باشیم.

وی اظهار کرد: من زمانی که موضع گیری رهبر انقلاب را درباره حادثه منا دیدم احساس افتخارکردم چرا که این ملت یک پدر دارد که اگر به 500 نفر از مردم تعرضی شد او از سرفرازی صحبتی می کند که نشان می دهد پشتیبان ملت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید خدا را شکر کنیم که چنین رهبری داریم و ملت ایران چنین تکیه گاه قوی دارد که نسبت به تک تک ملت مسئول است و این قطعاَ نمونه یک مسلمان واقعی است.

لاریجانی تصریح کرد: وظیفه حکومت اسلامی این است که نگذارد مردم دچار فقر باشند نه اینکه مردم تحصیل کنند اما بیکار باشند.

وی افزود: در این زمینه مطالبات رهبری هنوز محقق نشده است و بیکاری در جامعه ما تا این حد نباید باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: همین مسئله رکورد مربوط به مدتها پیش است که از آن زمان در کشور ما وجود دارد این در حالی است که ما کشوری فقیر نیستیم بلکه نفت و گاز داریم و از نظر نیروی انسانی نیز بیشترین نیروی متخصص در منطقه در ایران حاضر است.

لاریجانی تأکید کرد: علاج این مسئله همان فرمایش مقام معظم رهبری است مبنی بر اینکه باید شرایط برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شود تا رونق و تولید ایجاد شود.

وی تصریح کرد: ادارات، بودجه کشور را می بلعند بنابراین باید کوچک شده و کارخانجات به راه بیافتند.

لاریجانی افزود: یک گرایش بی منطق دست به سلاح برده و زندگی را بر مرد منطقه تنگ کرده چرا که همه را کافر می داند و متأسفانه این گرایش مورد دفاع و حمایت کشورهای غربی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اگر اینها را سر جایشان ننشانیم امنیت کشور خودمان به مخاطره می افتد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس